BC; Reeniä reeniä

Viime keväinen huippukunto täytyis taas saada kaivettua jostain esiin tulevan maaliskuun alkuun ja pirkanhiihtoon. Viime maaliskuusta alkanut sairasloma, urheilukielto ja läpi kesän jatkunut voimaton olo & hassut tuntemukset kasvoissa sai salireenaamisen siirtyyn syrjään perus arkirutiineista. Hölkkä- ja kävelylenkkejä harrastin kyllä epäsäännöllisesti läpi loppukesän ja tän syksyn, mutta salilla käydessä on ollut vaikeaa saada irti siitä mitään erikoista ja se punainen lanka on ollut kateissa. Omat ideat on ollut lopussa ja halu konkreettiseen määrättyyn reeniohjelmaan on kytenyt mielessä jo pidempään.

Tästä päästäänkin itse otsikkoon eli meikä alottaa ei vähempää eikä enempää kun Fitfarmin luotsaaman BikiniChallenge 10viikon reenirupeaman ens maanantaina. Muu ryhmä on alottanut jo tän viikon maanantaina, mutta mun pitää ensin saada tää flunssa pois, että pääsen hommaan mukaan. Fitfarmilta saan viikottaiset ruoka- ja reeniohjeet reenivideoiden kera nettiin, jossa myös päästään keskustelemaan ja kyselemään mieltä askarruttavia asioita meidän koutseilta. Jossain vaiheessa on kai tiedossa ryhmätapaamisiakin valmentajien ja ehkä itse Jutan? vetämänä Tampereella.

Valmennuksen tavoitteet on kaikilla tietty yksilölliset, mutta ite lähden hakeen eritoten sitä reenihauskuutta, motivaatiota ja kevään kuntoa takas. Määrättyjen reenien lisäks saa tehdä aeroobista pari kertaa viikkoon, jos jaksaa. Oon tällä hetkellä mukana myös yliopiston säbäjoukkueessa ja meillä on ens viikolla kaks peliä, joten taidan ainakin aluks jättää aamuaerobishinkkaukset väliin, etten täysin väsytä itteäni, ja keskittyä eritoten salireeniin:)

Luulen, että ruokavalio ei tuu oleen mikään ongelma mulle, koska ruokaohjeet sisältää aika paljon samaa mitä tähänkin asti oon syönyt joka päivä. (Lukuunottamatta viikonloppuja, jolloin oon herkutellut! Nyt loppuu sekin.) Toki vielä pitää kiristää ja karsia reippaalla kädellä tälläkin hetkellä käytössä olevia ruoka-aineita ja jättää kaikki ohjeiden ohimenevä ruoka pois, mutta pääasiassa syön jo ennen tätä dieettiä suht terveellisesti, joten suurin haaste itelleni on, miten saan jaksettua tehdä kaikki viikon reenit läpi koulun ohella.

Nauratti, kun kerroin Sampsalle tulevasta ja siitä, että kotiudun täältä Tampereelta Helsinkiin kera mun keittiövaakani ja että sen pitää tsempata mua houkutusten edessä esim kun syön vaan jotain rahkaa niin Sampsa vastas: ”Ihanku olisit täällä tähän astikaan syöny mitään muuta…” 🙂

Osin tuun kyllä vähän soveltaan valmennusta, koska tiedän jo kokemusten kautta aika hyvin mikä sopii mun kropalle ja mikä ei. Reenejä odotan kyllä eniten, koska ammattilaisten laatimilla reeniohjeilla tietää ainakin tekevänsä oikein ja päämäärätavoitteellisesti.  (Onks toi sana?)

Harmi, ettei kuvissa näy mun Ginasta ostamat urheilushortsit, joissa lukee takana The race is on. Jepjep itseäni vastaan taistelu aloitettu ja tavoitteena viime maaliskuun alun vertainen (kovempi) kunto;)

PIETARI ONCE MORE

Onnistunut Pietarinreissu takana ja nyt koomailen hirveän räkäflunssan kourissa Tampereella. Lauantaina lounastettiin matkaporukalla siskon luona ja vedettiin mutakakkukahviöverit. Illalla laivalla suunnattiin vielä buffettiin ja meinasin kyllä päivän mättöämisen jälkeen haljeta:D Sunnuntai kierrettiin Pietaria ristiin rastiin ja ihasteltiin sitä järjettömää kauneutta, mikä siinä kaupungissa ja sen rakennuksissa on. Hyvin muistin vielä parinvuodentakaiselta Pietarin matkalta paikkoja ja katuja. Päivällistettiinkin samassa ravintolassa, jossa viime reissulla lukiokavereiden kanssa:) 
Fiiliskuvia mun synttärimaljojennostelusta ja näkymistä Iisakin kirkon katolta. Kak krasivo<3