SALADE

Resepsuuni: Pastaa, kanasuikaleita, avokado, kurkku, pari tomsua, paprika, halloumjuustoa, kermaviilikastike. Keitä pasta. Paista ja mausta kanat. Pilko kasvikset. Paista halloumit. Sekoita ja lisää kermaviilikastike.

Parissa muussakin blogissa pyörinyt tonnikalakatkarapupastasalaatti pääsi tosiaan tänään mun lautaselle, tosin tonnikalat ja katkaravut kanaan vaihdettuina.

Pari raaka-ainetta puuttui jääkaapista, joten puolivälissä valmistusta hilpasin aamupuuron naamaan ja lähdin salille. Samalla salireissulla kävin kaupassa hakemassa kotoa puuttuneet paprikan, halloumin ja kermaviilikastikkeen.

Kaikki matskut sekaan vaan ja sörsseliks. Tsädääm valmista!

 Paistetut halloumit erillisessä kulhossa. Ottakoon ken haluaa

 Koska mulla on uutuuttaan hohtava keittiövaaka ja halusin itelleni pientä aivojumppaa niin erinäisten laskutoimitusten, kulhopainojen miinustamisten ja muiden sekavien välivaiheiden jälkeen sain salaatin kalorimääräks noin. 175kcal/100g

Huom NOIN, koska riippuu paljon ottaako halloumia päälle, kuinka paljon pastaa annoksessa on etc niin kalorimäärä tosta toki heittää suuntaan jos toiseenkin.

Pastaa tuli keitettyä omaan makuun vähän liikaa, joten ens kerralla viisaampana keitän vähemmän pastaa ja pilkon sekaan vielä enemmän kasviksia. Oon myös ollut koko elämäni huono käyttään mitään salaatinkastikkeita, joten ens kerralla voisin jättää kermaviilisörssellyksenkin pois. Tykkään jotenkin enemmän ”kuivemmanpuoleisesta”-, kuin kastikkeessa lilluvasta salaatista.

MUT TÖRKEEN HYVÄÄ NÄINKIN TEHTYNÄ. NAM!!!

Sade

 
Tykkää jutusta