SUUNTO M4 SYKEMITTARI

Mun joululahja eli Suunnon M4 sykemittari saapu postissa jo tovin sitten, mut oikeestaan vasta nyt oon saanu siitä täyden tehon irti, koska oli aluks vähän ongelmia ton sykevyön sykkeen löytymisen kanssa. Eli toisinsanoen se vyö oli liian löysällä eikä tarpeeks märkä ja se sykkeen löyty katkeili tai sitä ei löytynyt ollenkaan. Meinas mennä hermot jo koko vehkeeseen, kun kesken ryhmäliikuntatunnin yritin hiki päässä saada sykettä löytyyn ja kaivaa ja asetella vyötä paremmin topin alla. Mut nyt ku tekniikka alko skulaan niin IM IN LOVE.
 
Tohon sykemittariin on tavallaan tallennettuna mulle oma ohjelma ja joka päivä aamulla laite kertoo onko harjottelupäivä vai lepopäivä ja minkäpitunen/millä sykkeellä reeni pitäs tehdä. Mä oon niin kilpailuhenkinen, että toi sykkeen näkyminen tuo ihan uuden kilpailuhengen tohon liikkumiseen, koska pystyy helposti haastaan itteensä, et perkele syke alle 180 nyt menee yli ja sit kiristää tahtia:D Reenin jälkeen saa sanallisen arvion tyyliin ”hyvä harjoitus”, joka nyt sinänsä mulle ei oo mikään tsemppari tai kiinnostava juttu, vaan sen jälkeiset yhteenvetotiedot, josta näkee mm. keskisykkeen, huippusykkeen ja kulutetut kalorit.
 
Sykemitskuun pystyy myös asettaan tavotteet tyyliin kunnonkohotus/painonpudotus. Oon nyt arvioinut oman kuntotasoni mittarin tietoihin itse, mutta laitteesta löytyy myös kuntotesti (kävelytesti), jonka avulla laite pystys paremmin arvioimaan mun kuntotason ja tekeen suunnitelmat sen mukaan. Pitäis mennä tekeen testi kyllä johonkin sisähalliin, koska en usko, että tulee mitenkään oikee tulos jos menee tarpoon sen kävelytestin tonne lumisohjopaskaan:D

Asiasta toiseen, jos haluatte kiinteytystä menkää ihmiset oikeesti hiihtään! Mun mielipiteitä ja vertailua esim 50min. hiihto vs. 55min kiinteytysjumppa: Ainakin omalla kohdalla hiihdon saa enemmän tuntuun joka puolelle ja siinä joutuu koko kroppa työskenteleen tasasesti ja kaikki suuret lihasryhmät joutuu töihin. Jos sun tavotteena on nimenomaan esim painonpudotus->kiinteytys niin sanoisin, et mee oikeesti mieluummi tonne raikkaasee ulkoilmaan sivakoimaan, kun kuumaan jumppasaliin hinkkaan kahen kilon käsipainoilla kiinteytysjumppaan alleja pienemmiks (ja kun se rasvahan ei edelleenkään pala paikallisesti…)

Välillä on toki ihanaa heittäytyä jumppaan aivot narikas, kun on joku joka kertoo sulle täsmälleen mitä pitää tehdä ja ite voi vaan heilua mukana. Jumpissa on myös hyödyllisiä täsmäliikkeitä ja tykkään käydä itekin niissä, mut hiihdossa saa kaiken kerralla töihin; pakarat ja jalan lihakset, keskivartalon, perinteises hiihdos tasatyönnöllä varsinkin ojentajat ja vapaalla tyylillä enemmän selän.

Sade

Yksi vastaus artikkeliin “SUUNTO M4 SYKEMITTARI”

  1. Mulla on samanlainen kylläkin miesten malli, mutta juuri tuota ongelmaa ettei sykettä löydy välillä ollenkaan ja sitten se on alkanut antaa ihan ihme sykkeitä, tyyliin kävelylenkillä huippusyke 185 ja parhaimmillaan muka yli 200 jotka ei siis ole ollenkaan realistisia. Kello on 4 kk vanha… Itse kellosta tykkään, mutta on nyt menny maku harkkoihin kun ei ollenkaan tiedä, milloin antaa oikeaa näyttöä. Pitänee alkaa otta yhteyttä johonkin. Intoa sulle harjoitteluun 🙂

    terkuin Anu Ivalosta

 
Tykkää jutusta